Koniec z bólem kręgosłupa

Nasi przodkowie, którzy wiedli bardziej naturalny tryb życia od nas nie uskarżali się na szereg dolegliwości, które nam towarzyszą coraz częściej. Jednym z powszechnych problemów zdrowotnych jest ból kręgosłupa, zwłaszcza w odcinku lędźwiowym. W zależności od intensywności bólu, schorzenie może jedynie powodować dyskomfort lub mocno ograniczać naszą aktywność ruchową. Co jest głównym powodem tego, że tak duża liczba osób pod czterdziestce nie może się gwałtownie wyprostować lub dźwigać większych ciężarów? Najczęściej to, co jest również przyczyną wielu innych schorzeń – zasiedziały, maksymalnie bierny styl życia. Wiele osób kursuje pomiędzy telewizorem i monitorem komputera a z biura do domu podróżuje samochodem. W efekcie zdecydowaną większość dnia spędzamy w pozycji siedzącej. Nasze mięśnie słabną a kręgosłup wygina się w niezdrowy sposób.

Dlatego warto do planu dnia dopisać jeszcze jedną pozycję – sesję yogi. Mimo że wiele asan w yodze to ćwiczenia siedzące, nie ulega wątpliwości, że ta tradycyjna forma aktywnego spędzania czasu jest zbawienna dla osób cierpiących na bóle kręgosłupa. Co ważne, nie jest to tylko efekt placebo. Pozytywny wpływ yogi na problemy z kręgosłupem potwierdzono naukowo. Regularnie trenowana yoga daje wiele korzyści w tym zakresie. Przede wszystkim, ból jest znacznie zredukowany lub całkowicie znika. Poprawiają się możliwości motoryczne i można z powrotem cieszyć się zdrowymi formami aktywności.

A jako efekt uboczny dostajemy również lepsze samopoczucie.