Yoga i układ krążenia

Nasz organizm jest skomplikowanym systemem, a ogólne zdrowie i samopoczucie zależą od wielu jego elementów. Jedną z najważniejszych części układ krążenia. Wraz z rozwojem cywilizacji zyskaliśmy masę technologicznych udogodnień. Jako efekt uboczny pojawiły się jednak liczne schorzenia. Choroby układu krążenia należą do najczęstszych.

Mogą one nie tylko znacząco pogorszyć jakość życia, ale również znacznie skrócić nasze życie. Yoga, jako forma aktywności fizycznej, pobudza organizm do działania. Dzięki temu serce i naczynia krwionośne zaczynają pracować wydajniej. Organizm jest też lepiej dotleniony i przestawia się na „tryb aktywny” – przynajmniej wtedy, gdy ćwiczymy regularnie. Tymczasem właśnie regularność w yodze jest bardzo ważna.

Yoga jest też doskonałą metodą na stres. A to właśnie ten czynnik jest główną przyczyną wielu chorób krążenia. Badania pokazują, że układ krwionośny osób zestresowanych podlega wyraźnym, gwałtownym zmianom, np. naczynia wyraźnie się zwężają. Taka reakcja organizmu jest doskonała w sytuacji zagrożenia, niestety przestaje dawać dobre rezultaty, gdy poczucie zagrożenia – a więc stres – trwa zbyt długo.

Dzięki yodze uspokoisz umysł, a w efekcie również ciało. Osoby praktykujące yogę mogą znacząco wzmocnić serce i tym samym zmniejszyć ryzyko poważnych chorób. Jeśli szukasz przyjemnego sposobu na zdrowsze i dłuższe życie, chcesz uniknąć chorób serca i innych schorzeń – yoga będzie właściwym wyborem. Co ważne, zacząć można w każdym wieku. Wiele pozycji jest również w zasięgu osób starszych.